Klachtenprocedure

Alle medewerkers van Skin + Surgery Clinics streven er altijd naar om de beste resultaten te behalen en de beste service te verlenen. Als er ook maar iets is waar u ontevreden over bent horen wij dat graag. Wij nemen klachten altijd zeer serieus omdat uw goede ervaring ons veel waard is en wij ons altijd willen blijven verbeteren.

Mocht het toch voorkomen dat u een klacht heeft en u kunt er voor uw gevoel niet samen uitkomen met uw behandelend arts of iemand van ons personeel, dan heeft Skin + Surgery Clinics een heldere klachtenprocedure. Uw klacht zal altijd in behandeling worden genomen.

Het allerliefste gaan we met u in gesprek (persoonlijk, telefonisch of per mail) over datgene waar u niet tevreden over bent. U kunt ook een formulier downloaden waarmee u zonder gesprek uw klacht bij ons kwijt kunt. U kunt daarmee ook anoniem een klacht kenbaar maken of een verbetersuggestie doen. Vraag dit formulier aan via info@skin-surgery.nl, via één van onze medewerkers of klik op de link hieronder. Wij streven er naar om uw klacht binnen twee weken naar tevredenheid af te handelen.

Mocht het voorkomen dat u er samen niet uitgekomen bent dan brengen wij u in contact met onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. Volgens de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) zijn wij aangesloten bij een klachten en geschillenregeling. Dit hebben wij ondergebracht bij de door het ministerie erkende en onafhankelijk DOKh.

Klachtenopvang:

Klachtenfunctionaris gaat met u in gesprek en is uw eerste opvang bij klachten. Gedurende het hele traject wordt u ondersteund door deze klachtenfunctionaris. U krijgt hier advies en u kunt terecht met al uw vragen. Zo nodig kunt u ook hulp krijgen bij het schriftelijk formuleren van uw klacht. Als alles duidelijk is, gaat u samen met de klachtenfunctionaris op zoek naar een oplossing. De eerste optie hierbij is meestal klachtenbemiddeling. U kunt aangeven of u hiervoor open staat.

klachtenbemiddeling:

De meeste klachten kunnen worden opgelost in een gesprek waar een onpartijdige bemiddelaar bij aanwezig is. Als zowel de arts als de patiënt open staan voor bemiddeling kan er meestal binnen twee weken een eerste bemiddelingsgesprek plaatsvinden. De klachtenfunctionaris is hierbij dan de bemiddelaar. Tijdens de gesprekken wordt er aan beide partijen gevraagd toelichting te geven over de gebeurtenissen. Als er over en weer begrip groeit, ontstaat er meestal weer een situatie waarbij beide partijen nader tot elkaar komen. Het uiteindelijke doel is om de relatie tussen u en de arts weer te herstellen.

Spelregels:

  • Klachtenbemiddeling, klachtbehandeling en hulp van de klachtenfunctionaris zijn kosteloos voor u als patiënt.
  • Pas als beide partijen het eens zijn is de bemiddeling een succes.
  • Wederzijds respect en vertrouwen moet het uitgangspunt zijn bij een bemiddeling.
  • Voor alle betrokkenen bij de bemiddeling geldt een geheimhoudingsplicht en zal er uiterst zorgvuldig omgegaan worden met uw privacy. Op Dokh.nl kunt u de volledige klachtenregeling downloaden.

 

Als u er niet uitkomt met de klachtenfunctionaris?

Als u er ondanks bemiddelingsgesprekken niet uit kunt komen, wordt u door de klachtenfunctionaris ondersteund bij een volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil. Aan het voeren van een geschil zijn wél kosten verbonden. U kunt in dat geval contact opnemen met:

Stichting DOKh
Afdeling Klachten en Geschillen
Kwakelkade 21f
1823 CL ALKMAAR

Vanaf 10 april 2017:
Robijnstraat 6
1812 RB ALKMAAR
Tel: 072 – 520 83 25
Website: www.dokh.nl

Wij hopen dat een officiële klachtenafhandeling niet nodig hoeft te zijn. Het zijn tijdrovende procedures waar meestal een hoop negatieve energie bij komt kijken. Misverstanden en miscommunicatie zijn meestal de oorzaak van een klacht. Wij willen er graag alles aan doen om dit te voorkomen.

Leeuwenhoekweg 4, Bergschenhoek

4,8 382 reviews

  • Avatar Nurdan Basarslan ★★★★★ een maand geleden
    Ik heb een geweldige ervaring gehad met mijn ooglidcorrectie bij Dr. Tha-In! Ze is ontzettend professioneel, snel en heel kundig.
    Alles werd
    … More duidelijk stap voor stap uitgelegd en ik voelde me meteen op mijn gemak.
    De nieuwe app is super handig! Je kunt meteen je vragen stellen, afspraken bijhouden en alle informatie over je behandeling terugvinden.
    Ik ben super tevreden met het hele proces en het resultaat! Ik zou deze kliniek zonder twijfel aanraden; de aandacht, service en zorg zijn echt top.
    Gewoon een afspraak maken, het is de moeite waard! 💯💯
  • Avatar Chantal van der Riet ★★★★ een maand geleden
    Vorige week geweest voor een ooglidcorrectie.
    De intake was goed, met een. De ingreep zelf was wel spannend , maar snel en kundjg gedaan.
    … More Na een uur stond ik weer buiten. Herstel gaat erg goed.
    Gisteren heb ik mijn hechtingen laten verwijderen en het resultaat is nu al goed te zien. Bedankt!
  • Avatar ole kiss ★★★★★ 4 maanden geleden
    Top ervaring. Heb hier vaker kleine behandelingen gehad voor de huid maar nu voor een ooglid correctie.
    Vanaf het moment dat je wordt ontvangen
    … More door iemand van de receptie tot dat je weer naar je begeleider of taxi wordt begeleidt is alles heel erg vriendelijk en deskundig georganiseerd.
    Dr. Woltman is zo een lieve arts. De behandeling verliep heel erg vlot, continue wordt er gevraagd hoe je je voelt en wordt er uitleg gegeven.
    De verdoving was even vervelend maar daarna niets gevoeld. Voor en na de behandeling geen behoefte gehad aan pijnstillers maar dat is natuurlijk per persoon anders.
    Gebruik van de app is echt handig en je krijgt regelmatig tips via de app.
    De volgende dag werd ik door de arts zelf gebeld over de voortgang.
    Over het resultaat kan ik nog niets zeggen, het zit nog onder de pleisters maar ik twijfel daar zeker niet aan.
    Wil je gewoon eerlijk behandeld en geadviseerd worden door ervaren en lieve specialisten dan raad ik Skin Surgery echt aan.

Skin Surgery
Contactgevens
Openingstijden

ncvg-arts-logo
certificate1
clinic-awards
nvcg-logo
certificate2
kijk

© 2012 - 2024 Skin + Surgery Clinics