Klachtenprocedure

Alle medewerkers van Skin + Surgery Clinics streven er altijd naar om de beste resultaten te behalen en de beste service te verlenen. Als er ook maar iets is waar u ontevreden over bent horen wij dat graag. Wij nemen klachten altijd zeer serieus omdat uw goede ervaring ons veel waard is en wij ons altijd willen blijven verbeteren.

Mocht het toch voorkomen dat u een klacht heeft en u kunt er voor uw gevoel niet samen uitkomen met uw behandelend arts of iemand van ons personeel, dan heeft Skin + Surgery Clinics een heldere klachtenprocedure. Uw klacht zal altijd in behandeling worden genomen.

Het allerliefste gaan we met u in gesprek (persoonlijk, telefonisch of per mail) over datgene waar u niet tevreden over bent. U kunt ook een formulier downloaden waarmee u zonder gesprek uw klacht bij ons kwijt kunt. U kunt daarmee ook anoniem een klacht kenbaar maken of een verbetersuggestie doen. Vraag dit formulier aan via info@skin-surgery.nl, via één van onze medewerkers of klik op de link hieronder. Wij streven er naar om uw klacht binnen twee weken naar tevredenheid af te handelen.

Mocht het voorkomen dat u er samen niet uitgekomen bent dan brengen wij u in contact met onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. Volgens de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) zijn wij aangesloten bij een klachten en geschillenregeling. Dit hebben wij ondergebracht bij de door het ministerie erkende en onafhankelijk DOKh.

Klachtenopvang:

Klachtenfunctionaris gaat met u in gesprek en is uw eerste opvang bij klachten. Gedurende het hele traject wordt u ondersteund door deze klachtenfunctionaris. U krijgt hier advies en u kunt terecht met al uw vragen. Zo nodig kunt u ook hulp krijgen bij het schriftelijk formuleren van uw klacht. Als alles duidelijk is, gaat u samen met de klachtenfunctionaris op zoek naar een oplossing. De eerste optie hierbij is meestal klachtenbemiddeling. U kunt aangeven of u hiervoor open staat.

klachtenbemiddeling:

De meeste klachten kunnen worden opgelost in een gesprek waar een onpartijdige bemiddelaar bij aanwezig is. Als zowel de arts als de patiënt open staan voor bemiddeling kan er meestal binnen twee weken een eerste bemiddelingsgesprek plaatsvinden. De klachtenfunctionaris is hierbij dan de bemiddelaar. Tijdens de gesprekken wordt er aan beide partijen gevraagd toelichting te geven over de gebeurtenissen. Als er over en weer begrip groeit, ontstaat er meestal weer een situatie waarbij beide partijen nader tot elkaar komen. Het uiteindelijke doel is om de relatie tussen u en de arts weer te herstellen.

Spelregels:

  • Klachtenbemiddeling, klachtbehandeling en hulp van de klachtenfunctionaris zijn kosteloos voor u als patiënt.
  • Pas als beide partijen het eens zijn is de bemiddeling een succes.
  • Wederzijds respect en vertrouwen moet het uitgangspunt zijn bij een bemiddeling.
  • Voor alle betrokkenen bij de bemiddeling geldt een geheimhoudingsplicht en zal er uiterst zorgvuldig omgegaan worden met uw privacy. Op Dokh.nl kunt u de volledige klachtenregeling downloaden.

 

Als u er niet uitkomt met de klachtenfunctionaris?

Als u er ondanks bemiddelingsgesprekken niet uit kunt komen, wordt u door de klachtenfunctionaris ondersteund bij een volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil. Aan het voeren van een geschil zijn wél kosten verbonden. U kunt in dat geval contact opnemen met:

Stichting DOKh
Afdeling Klachten en Geschillen
Kwakelkade 21f
1823 CL ALKMAAR

Vanaf 10 april 2017:
Robijnstraat 6
1812 RB ALKMAAR
Tel: 072 – 520 83 25
Website: www.dokh.nl

Wij hopen dat een officiële klachtenafhandeling niet nodig hoeft te zijn. Het zijn tijdrovende procedures waar meestal een hoop negatieve energie bij komt kijken. Misverstanden en miscommunicatie zijn meestal de oorzaak van een klacht. Wij willen er graag alles aan doen om dit te voorkomen.

Leeuwenhoekweg 4, Bergschenhoek

4,8 503 reviews

  • Avatar Jean-pierre Verbeek ★★★★★ 2 weken geleden
    Er hangt in deze clinic een fijne sfeer en men neemt de tijd voor je bij een intake en bij de ingreep zelf.
    De behandeling heb ik als zeer
    … More prettig ervaren, omdat ze je meenemen gedurende het proces zodat je weer wat er gaat gebeuren of wat je kan verwachten.
    Ook de nazorg is super, kleine dingen die daarvoor zorgen waarom ik er zo over denk is het persoonlijke kaartje wat je meekrijgt na de ingreep. Dat ze spontaan bellen de dag na de operatie etc etc.
  • Avatar Samantha Sener-Biegel ★★★★★ 3 weken geleden
    Ik heb deze kliniek gekozen vanwege de vele positieve recensies en ik kan alleen maar beamen dat ze allemaal kloppen. Ik ben bij twee verschillende … More klinieken geweest en het verschil van intake heeft mij overtuigd om bij Skin Surgery een afspraak te maken. Vanaf het eerste consult werd ik vriendelijk ontvangen en kreeg ik duidelijke uitleg over de mogelijkheden. Op 11 augustus heb ik een bovenooglidcorrectie laten doen en ik ben heel erg tevreden. Het team is deskundig, de sfeer is prettig en ook de nazorg is uitstekend. Je voelt je hier geen nummer, maar echt gezien als persoon.
  • Avatar Mareille Den Heijer ★★★★★ 2 maanden geleden
    Ik heb deze kliniek gevonden door de vele goede recensies en ik moet zeggen deze zijn allemaal waar. Bij het eerste consult heel leuk ontvangen … More en goede uitleg gekregen over de mogelijkheden. Ik ben geholpen aan een bovenooglidcorrectie en deze is gisteren gedaan. Ik heb mij erg op mijn gemak gevoelt en er werken kundigen mensen. Ook de nazorg is goed. Ik voel mij hier geen nummer maar wordt gezien als persoon.

Skin Surgery
Contactgevens
Openingstijden

ncvg-arts-logo
certificate1
clinic-awards
nvcg-logo
certificate2
kijk

© 2012 - 2025 Skin + Surgery Clinics